1. Aşağıdakilerin hangisi "hecenin beş şairi"nden biri değildir? (1996)
B) Faruk Nafiz Çamlıbel
C) Halit Fahri Ozansoy
D) Enis Behiç Koryürek
E) Kemalettin Kamu
Cumhuriyetin ilanından 1940’lara kadar şiirimizin dört yöneliminden biri olan Beş Hececiler, halk şiirinin dış yapısını, özellikle ölçü ve uyak düzenini benimsediler. Böylelikle halk şiirinin dünyasına ulaşabileceklerini sandılar. Dil açısından arı, açık bir söyleyişe yöneldiler. Ürettikleri şiirler ise kalıplaşmış bir yapı içinde kaldı.
2. Aşağıdakilerden hangisi bu anlayışa bağlı kalarak şiir yazanlardan biri değildir? (2006)
A) Faruk Nafiz Çamlıbel
B) Orhan Seyfi Orhon
C) Ceyhun Atuf Kansu
D) Enis Behiç Koryürek
E) Yusuf Ziya Ortaç
3. Aşağıdakilerin hangisindeki yapıt, birlikte verildiği şaire ait değildir? (2011)
A) Faruk Nafiz Çamlıbel – Gönülden Gönüle
B) Halit Fahri Ozansoy – Cenk Duyguları
C) Yusuf Ziya Ortaç – Akından Akına
D) Orhan Seyfi Orhon – Çobanıl Şiirler
E) Enis Behiç Koryürek – Güneşin Ölümü
Beş Hececiler arasında millî kaynaklara yöneliş ve şiirin ilkelerine uyma bakımından ---- en başarılı sanatçıdır. “Memleket Edebiyatı” adı verilen ve Anadolu insanının hayatını yansıtmayı amaçlayan hareketin, şiirdeki önemli temsilcilerindendir. Çoban Çeşmesi adlı şiir kitabında bu yönelimin örnekleri vardır.
4. Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdaki şairlerden hangisi getirilmelidir? (2012)
A) Yusuf Ziya Ortaç B) Faruk Nafiz Çamlıbel C) Orhan Seyfi Orhon
D) Halit Fahri Ozansoy E) Enis Behiç Koryürek
5. Aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır? (2014)
A) Hece ölçüsünü ve konuşulan Türkçeyi büyük bir başarı ile kullanan Halit Fahri Ozansoy’un şiir kitaplarından bazıları; Rüya, Efsaneler, Hep Onun İçin ve Sonsuz Gecelerin Ötesinde’dir.
B) Genellikle kendi duygularını işleyen Orhan Seyfi Orhon şiirlerini; Fırtına ve Kar, Peri Kızı ile Çoban Hikâyesi, Gönülden Sesler ve O Beyaz Bir Kuştu adlı eserlerinde toplamıştır.
C) Enis Behiç Koryürek'in en ünlü şiirleri millî heyecanlarla yüklü epik şiirleridir, Miras ve Vâridât-ı Süleyman adlı şiir kitapları vardır.
D) Yusuf Ziya Ortaç’ın, şiirlerini topladığı kitaplardan bazıları; Akından Akına, Cenk Ufukları, Âşıklar Yolu ve Bir Rüzgâr Esti’dir.
E) Yalnızca hece ölçüsünü kullanan Faruk Nafiz Çamlıbel, şiirlerini Bir Gemi Yelken Açtı, Yayla Türküsü ve Yurdumun Dört Bucağı gibi kitaplarda toplamıştır.
Cumhuriyet sonrası Türk şiirinin bir beyannameyle ortaya çıkan ilk topluluğu olan ----, ortak çıkardıkları şiir kitaplarının başına bir mukaddime koyarak “son zamanların renksiz ve dar Ayşe, Fatma terennümü”nü sürdüremeyeceklerini, şiirin artık konu bakımından değişmesi ve genişlemesi gerektiğini ileri sürmüşlerdir.
6. Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? (2015)
A) Yedi Meşaleciler B) Beş Hececiler C) Maviciler
D) Hisarcılar E) Genç Kalemler
Edebiyatımızda bazı sanatçılar eserlerinde işledikleri konulara göre takma isimlerle anılır olmuştur. Masalcı Baba, Bayrak Şairi, Halikarnas Balıkçısı, Destan Şairi, Evler Şairi... bunlardan bazılarıdır.
7. Aşağıdakilerden hangisi, bu parçada takma isimleri belirtilen sanatçılardan biri değildir? (2016)
A) Arif Nihat Asya B) Behçet Necatigil C) Cevat Şakir Kabaağaçlı
D) Faruk Nafiz Çamlıbel E) Eflatun Cem Güney
1926 yılında Hayat dergisinde yayımlanan Sanat başlıklı şiir, memleketçi edebiyatımızın ilk bildirisi sayılabilir. Türk edebiyatının o dönemde nasıl bir rota izlemesi gerektiğini ortaya koyan bu şiir, ---- "bireysel" sanat anlayışından "toplumcu" sanat anlayışına geçtiğinin de bir göstergesidir. Şiirde, yerli ve millî sanat anlayışımız, Batı sanat zevkinden üstün tutulmuş ve Batı taklitçisi aydınlar eleştirilmiştir.
8. Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? (2017)
A) Enis Behiç Koryürek'in
B) Orhan Seyfi Orhon'un
C) Faruk Nafiz Çamlıbel'in
D) Yusuf Ziya Ortaç'ın
E) Halit Fahri Ozansoy'un
2. Aşağıdakilerden hangisi bu anlayışa bağlı kalarak şiir yazanlardan biri değildir? (2006)
A) Faruk Nafiz Çamlıbel
B) Orhan Seyfi Orhon
C) Ceyhun Atuf Kansu
D) Enis Behiç Koryürek
E) Yusuf Ziya Ortaç
3. Aşağıdakilerin hangisindeki yapıt, birlikte verildiği şaire ait değildir? (2011)
A) Faruk Nafiz Çamlıbel – Gönülden Gönüle
B) Halit Fahri Ozansoy – Cenk Duyguları
C) Yusuf Ziya Ortaç – Akından Akına
D) Orhan Seyfi Orhon – Çobanıl Şiirler
E) Enis Behiç Koryürek – Güneşin Ölümü
Beş Hececiler arasında millî kaynaklara yöneliş ve şiirin ilkelerine uyma bakımından ---- en başarılı sanatçıdır. “Memleket Edebiyatı” adı verilen ve Anadolu insanının hayatını yansıtmayı amaçlayan hareketin, şiirdeki önemli temsilcilerindendir. Çoban Çeşmesi adlı şiir kitabında bu yönelimin örnekleri vardır.
4. Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdaki şairlerden hangisi getirilmelidir? (2012)
A) Yusuf Ziya Ortaç B) Faruk Nafiz Çamlıbel C) Orhan Seyfi Orhon
D) Halit Fahri Ozansoy E) Enis Behiç Koryürek
5. Aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır? (2014)
A) Hece ölçüsünü ve konuşulan Türkçeyi büyük bir başarı ile kullanan Halit Fahri Ozansoy’un şiir kitaplarından bazıları; Rüya, Efsaneler, Hep Onun İçin ve Sonsuz Gecelerin Ötesinde’dir.
B) Genellikle kendi duygularını işleyen Orhan Seyfi Orhon şiirlerini; Fırtına ve Kar, Peri Kızı ile Çoban Hikâyesi, Gönülden Sesler ve O Beyaz Bir Kuştu adlı eserlerinde toplamıştır.
C) Enis Behiç Koryürek'in en ünlü şiirleri millî heyecanlarla yüklü epik şiirleridir, Miras ve Vâridât-ı Süleyman adlı şiir kitapları vardır.
D) Yusuf Ziya Ortaç’ın, şiirlerini topladığı kitaplardan bazıları; Akından Akına, Cenk Ufukları, Âşıklar Yolu ve Bir Rüzgâr Esti’dir.
E) Yalnızca hece ölçüsünü kullanan Faruk Nafiz Çamlıbel, şiirlerini Bir Gemi Yelken Açtı, Yayla Türküsü ve Yurdumun Dört Bucağı gibi kitaplarda toplamıştır.
Cumhuriyet sonrası Türk şiirinin bir beyannameyle ortaya çıkan ilk topluluğu olan ----, ortak çıkardıkları şiir kitaplarının başına bir mukaddime koyarak “son zamanların renksiz ve dar Ayşe, Fatma terennümü”nü sürdüremeyeceklerini, şiirin artık konu bakımından değişmesi ve genişlemesi gerektiğini ileri sürmüşlerdir.
6. Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? (2015)
A) Yedi Meşaleciler B) Beş Hececiler C) Maviciler
D) Hisarcılar E) Genç Kalemler
Edebiyatımızda bazı sanatçılar eserlerinde işledikleri konulara göre takma isimlerle anılır olmuştur. Masalcı Baba, Bayrak Şairi, Halikarnas Balıkçısı, Destan Şairi, Evler Şairi... bunlardan bazılarıdır.
7. Aşağıdakilerden hangisi, bu parçada takma isimleri belirtilen sanatçılardan biri değildir? (2016)
A) Arif Nihat Asya B) Behçet Necatigil C) Cevat Şakir Kabaağaçlı
D) Faruk Nafiz Çamlıbel E) Eflatun Cem Güney
1926 yılında Hayat dergisinde yayımlanan Sanat başlıklı şiir, memleketçi edebiyatımızın ilk bildirisi sayılabilir. Türk edebiyatının o dönemde nasıl bir rota izlemesi gerektiğini ortaya koyan bu şiir, ---- "bireysel" sanat anlayışından "toplumcu" sanat anlayışına geçtiğinin de bir göstergesidir. Şiirde, yerli ve millî sanat anlayışımız, Batı sanat zevkinden üstün tutulmuş ve Batı taklitçisi aydınlar eleştirilmiştir.
8. Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? (2017)
A) Enis Behiç Koryürek'in
B) Orhan Seyfi Orhon'un
C) Faruk Nafiz Çamlıbel'in
D) Yusuf Ziya Ortaç'ın
E) Halit Fahri Ozansoy'un
Çağdaşı pek çok şair gibi başlangıçta şiirlerini aruzla yazdıktan sonra tecrübelerini heceye aktarıp dizelerdeki duraklarda yaptığı değişikliklerle kuvvetli bir ahenk sağlar. İlk şiirlerini Miras adıyla yayımlayan şair, gür sesli kahramanlık şiirleriyle şöhret kazanır. Daha sonra kaleme aldığı mistik şiirlerini Varidat-ı Süleyman Çelebi adıyla kitaplaştırır. Şiirimizde efsaneleri heyecanlı bir üslupla işleyen şair, özellikle korsanlıkla ilgili şiirleriyle sevilmiştir.
9. Bu parçada söz edilen şair aşağıdakilerden hangisidir? (2022)
A) Faruk Nafiz Çamlıbel
B) Orhan Seyfi Orhon
C) Enis Behiç Koryürek
D) Yusuf Ziya Ortaç
E) Halit Fahri Ozansoy
9. Bu parçada söz edilen şair aşağıdakilerden hangisidir? (2022)
A) Faruk Nafiz Çamlıbel
B) Orhan Seyfi Orhon
C) Enis Behiç Koryürek
D) Yusuf Ziya Ortaç
E) Halit Fahri Ozansoy
Millî edebiyatın gelişme dönemlerinde yetişen şair, aruzdan ayrılıp hece vezniyle şiirler yazmaya başlar. Fırtına ve Kar adlı eserini aruzla kaleme alırken Gönülden Sesler, O Beyaz Bir Kuştu, Kervan adlı eserlerinde hece vezniyle kaleme aldığı şiirlere yer verir. Manzum masal tarzının ilk örneklerini Peri Kızı ile Çoban Hikâyesi adlı kitabında bir araya getirir. Mizahi yazılarında “Fiske” imzasını kullanan şair; Akbaba, Papağan, Güneş, Resimli Dünya gibi mizahi ve edebî dergilerde yazılar yazar.
10. Bu parçada söz edilen şair aşağıdakilerden hangisidir? (2023)
A) Faruk Nafiz Çamlıbel
B) Behçet Kemal Çağlar
C) Yusuf Ziya Ortaç
D) Halit Fahri Ozansoy
E) Orhan Seyfi Orhon
İlgili Sayfa
10. Bu parçada söz edilen şair aşağıdakilerden hangisidir? (2023)
A) Faruk Nafiz Çamlıbel
B) Behçet Kemal Çağlar
C) Yusuf Ziya Ortaç
D) Halit Fahri Ozansoy
E) Orhan Seyfi Orhon
İlgili Sayfa
Cevaplar
1.E 2.C 3.D 4.B 5.E 6.A 7.D 8.C 9.C 10.E
1.E 2.C 3.D 4.B 5.E 6.A 7.D 8.C 9.C 10.E
çok teşekkürler :)
YanıtlaSil8. Soruda akbaba dergisini çıkarmadılar mı
SilBaba sorular 7D 1Y 😏
YanıtlaSilAdamlar Faruk Nafız Çamlıbel'e oynamış senelerce :)
YanıtlaSilkesinlikle
YanıtlaSil6d 2y
YanıtlaSil7 d 1 y 1b
YanıtlaSil9 doğru 😏
YanıtlaSil1 doğru 8 yanlış 😉😉
YanıtlaSilsoruları koklayarak yaptım 9 doğru 0 yanlış
YanıtlaSilZaten sorular çok basit kodlamaula hiçbir soru kacirilmaz
YanıtlaSilindirme linki yok mu bu bölümün
YanıtlaSilÇok zor sorular değil bence bu yıl sorulmaz diye düşünüyorum çünkü geçen yıl hariç en son 2017 de sorulmuş
YanıtlaSilDestan şairi kim
YanıtlaSilEnis behiç koryürek
SilDestan Şairi olarak bilinen Fazıl Hüsnü Dağlarca'dır.
SilPdf i yok mu
SilBana çok yardımcı oldu teşekkür ederim🤍
YanıtlaSil9D 1Y
YanıtlaSil9D 1Y ✔️
YanıtlaSil9Doğru 1yanlış
YanıtlaSilSon sorudaki akbaba dergisi Orhon Seyfi Orhan değil Yusuf Ziya Ortaçın dergisidir
YanıtlaSilSoru aksini söylemiyor zaten.
Sil8d1b1y
YanıtlaSil